2018-03-29

learn

„Învăţaţi, mamă, că o să plecaţi la casele voastre, şi-o să creşteţi copii şi o să trăiţi şi voi în lume printre oameni şi să vă aveţi bine cu ei"

Acum, la mai bine de 20 de ani de atunci, după ce am umblat prin lume, ajuns în cele din urmă la casa mea, cu copilul măricel, stau uneori şi mă întreb ce să-l învăţ eu pe el. Onoarea, cinstea, modestia au devenit nişte lucruri desuete, despre care se vorbeşte mai mult în șoaptă, cu un soi de jenă menită să-ți mascheze naivitatea. De-a lungul celor 20 de ani de peregrinări prin țară și prin afara ei, lumea aceea frumoasă a copilăriei, în care valorile bunicii aveau rangul sfânt de îndreptar, mi-a fost călcată în picioare de prea multe ori, smulsă şi ponegrită de lupta pentru supravieţuire, de tertipurile mizerabile a unei societăţi în care cel mai „şmecher” supravieţuieşte. Căci brusc, parcă prin nu ştiu ce procedeu cataclismic, s-a căscat o prăpastie între lumea aceea dreaptă, în care oamenii se străduiau să fie dacă nu mai buni, atunci cel puțin la locul lor, şi lumea de astăzi în care, copleşiţi de rate, muncă şi dorinţa de înavuțire, oamenii au uitat să discearnă binele de rău. https://republica.ro/zinvata-baiatul-meu-ca-altfel-o-sa-ajungi-ministru-scrisoarea-unui-tata-pentru-fiul-sau

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu